En regnig dag

Min skrutt när han var fyra månaderCalle fyra månader

Ville bara visa hur fina Calle var när han var liten pupp bara! Jag är så stolt över honom, min lycka!

Idag har jag inte gjort så mycket, var och väckte upp Jenny och släpade ut en trött tjej i skogen eftersom att Calle sa att han hade mycket spring i benen. Han rände som en galning mellan tallar och granar, men kul var det! Fanta är co-driver idag och dom har varit nere i Sundsvall hela dagen! När dom kom upp till Björna så hade hon blivit alldelens till sig över snön och alldelens jättelycklig när hon fick busa i den!
Ikväll ska jag vara hundvakt hos mamma, se till att småpuppsen har det bra. Karin och jag får väl dela på ansvaret, hon har ju blivit så himla duktig på att hjälpa till! Det är helt makalöst hur dom växer, det går ju så fort, och snart kommer ögon, öron och lite stadigare ben. Lustigt hur härdad man blir. Jenny blir alldelens till sig när hon ser dom och tycker att dom är sååååå söta, jag kan ju inte neka till att dom är söta, men den där känslan av att inte vilja gå därifrån har liksom avtagit lite efter varje kull. Nu får jag bara den känslan när dom är runt 5-6 veckor, då är dom ju så underbara. Men om man ska ha något med en kennel att göra så kanske det krävs att man blir "lite less" på dom för att inte bli helt knäckt när dom ska flytta! Kanske att man tar lite medvetet avstånd, men söta: det är dom!!
Brun valp från Indras kullBrun valp från Indras kull.
Just nu ligger dom i valplådan och kurrar som några andra kattor.

Ikväll ska jag baka pepparkakor och bjuda Jenny och Bische på när dom har firat hans pappa. Jag ska göra LABRADOR- pepparkakor. Ska bli kul att se hur dom ser ut, om det liknar labbar eller inte! Tänkte jag skulle göra en sats till mamma också när hon ska leverera denna valpkullen, och kanske det räcker till Teklas också, vet inte hur mkt man får ut av en degklump. Kan ju vara kul när det är runt jul och allt.
Sedan så ska jag inhandla så att jag kan baka med Jonna och Visai när vi ska dit den tredje advent, saknar dom så himla mycket, satt och slog in paket idag och det känns riktigt lugnt iår men jul och så. Jag och Jonas måste väl ut en sväng och inhandla det sista, men svärmors, Jennys, Mammas, Karrås julklappar är klara iaf. Själv har jag himla svårt att önska mig något....det enda jag verkligen vill ha men inte riktigt kan komma mig för att lägga pengar på är en tattuering. Jag har önskat mig det av mamma och nämde det till pappa. Jag vet precis vad jag vill ha och vart, men det är lite som att köpa skor, känns onödigt.....eller så! Vet inte hur man ska förklara!
Min blivande tatueringHär är min ängel som jag ska ha på skulderbladet, det högra, men jag ska
spegelvända den. Tror att det kommer bli bra.

Nej nu ska kanske de här hundarna jag har här få lite käk, men det är så lugnt nu så jag vet inte om jag vill störa just!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback