Grey´s Anatomy

Grey´s Anatomy

Ikväll var det ett dubbelavsnitt på världens roligaste och mest gripande sjukhusserie, Grey´s Anatomy. Och jag höll nästan inte på att hinna hem innan det började.
Vi var ute i Skärpe en sväng och hälsade på världens underbaraste svärföräldrar, nämligen MINA! Och en minst lika underbar svåger, som rädda mitt liv....ja kanske inte så drastiskt, men näst intill.
Imorgon ska jag in på stan en sväng, sen ska jag hem och tvätta, baka pepparkakor och städa, ja kanske inte i den ordningen, man vill ju att det ska va nystädat OCH lukta pepparkakor. Jag hade ju hoppats att världens bästa Jenny skulle vara hemma i morgon men hon ska minsann överge mig och förflytta sig till Östersund, vad det nu ska vara bra för.*fnys*



Jag fick ett mail av Susanne Nilsson, Umeå, ikväll. Hon föder upp Lancashire Heeler och jag har haft lite kontakt med henne sedan en tid eftersom jag tycker det är häftiga hundar och om jag ska ha en liten ras så är det nog en sån eller en schnauzer jag ska ha. Nu är ju heelern lindrigare pälsvård på....ingen alls med andra ord, så därför vinner dom.
På bilden ser ni Limebrook´s Winter Princess, en tik från Susannes kennel

I vilket fall så har hon en hane som hon importerat från England, fyra månader gammal, som hon funderar på att placera ut på foder. Jag vet inte riktigt om hon menade att jag skulle ha han eller om hon bara pratade rent allmänt, men jag tycker helt klart att det låter intressant.
Jag har ju ett litet problem dock eftersom att min mor sagt att om jag skaffar en sån så kommer jag inte "få" en labbevalp av henne. (jag får dom ju inte.....dom är ju inte mina förrän dom är defekta) Och hon har ju rätt i att jag inte hinner med två valpar samtidigt....han är ju som sagt inte mer än 7-8 mån när Teklas valpar ska levereras.
Så nu är det till att ta sig en funderare på om jag skippar labbevalpen denna gång och satsar på det JAG vill....om jag nu kommer på vad det är. Eller om jag ska fortsätta följa mammas linje. Självklart skulle det ju kännas i hjärtat om jag avsade mig valpen från mamma, men samtidigt så går jag ju bara och grämer mig över att det inte är min på riktigt. Jag kommer garanterat att ångra mig för jag kan ju slå mig i backen på att Teklas valpar kommer att bli PANGFINA om jag inte tar en.....hur göra? hur göra?



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback