Pappas dag!

Igår var det den stora dagen med D, utställning på Solängets travbana. Det var lite nervöst och pirrigt, och lite frustrerande när saker inte fungerade klockrent, men i det stora hela gick allt av stapeln helt strålande. Jag satt som ringsekreterare och Jossan sprang runt som en yrboll och servade alla och kollade att allt funkade. Jonas och Karin stod i fiket och gjorde VÄLDIGT bra ifrån sig. Vi fick beröm för alla fina priser vi fått ihop! Så i slutet av dagen när alla gått hem och lämnat städet åt oss så lägrade sig lugnet! Allt kändes BRA!!!
På kvällen gick jag och Jonas upp till Tobbe och Erica för att bjuda på lite vin och gott sällskap! Jag hade jättetrevligt, vi spelade lite kort, drack lite vin och likör! Att man fått så mysigt folk som grannar är ju en himla tur med tanke på hur många av resten är!
Innan det var vi till mamma och kikade lite på valparna, och deras nya digitalkamera! OJ vad fin det var! En sån vill jag också ha!!!!!!! "bara" 9000:-



Idag är det alla pappors stora dag och i morse fick jag ett telefonsamtal från en MKT upprörd lillasyster som ifrågasatte om det verkligen kunde vara så att jag GLÖMT pappa.....åh nej inte alls, men herregud man ska väl få kliva ur sängen innan man ringer och stör folk. (hon ringde vid 11) Men eftersom att hon hade pratat med faderskapet och han varit lite fundersam varför jag inte hört av mig så var det lika bra att göra det på en gång.
Ikväll har jag, Jonas, lakritshäxan och chokladgrodan varit ut till Jonas pappa och firat honom med tårta, sill och potatis! Riktigt trevligt, men Inga hade gjort så god sill att jag trodde jag skulle spricka när jag ätit klart! Blä, va mätt jag är, FORTFARANDE!
Imorgon är det dagis igen, börjar kännas ganska drygt att vara där när det bara händer samma, samma varje dag. På tisdagar och torsdagar är det lite "ut-och-åka" men annars är det samma som alla dagar, ja och sen är jag ju ledig på onsdagar. Men nu är det bara två veckor kvar! På tisdag kommer Elisabeth, min lärare, och kollar hur jag sköter mig.
Jag måste komma ihåg att fara på fagerhult med Calle, han måste få göra något med huvet snart om han inte ska gå och bli rent galen! Promenader är INTE nog för den mannen!
Nu ska jag sätta mig med lite skolarbete innan jag ska ut på prommis med dogsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback