Hundvakten nr. 1

Idag och följande två dagar är jag hundvakt hos mamma och det kändes väl inte så jobbigt men jag kan ju säga att mina killar har "vant sig av" med tikar och steppar nu på tårna för brudarna här i Domsjö. Tror att det är dags att låna hem en tik härifrån fram till jul. Blir ju tokig om det har spoilerats allt som funkat så bra. Jag har ju alltid kunnat skryta om att min pojkar minsann inte blev påverkad av tikar, och nu beter de sig som om hela bunten hade varit i höglöpen! *suck*
Dexter försökte mopsa sig mot Chubby....helt otroligt, han som alltid varit så undergiven alla andra hundar. Jaja, alltid får man lära sig något nytt.
Förhoppningsvis blir det väl bättre med tiden. Mamma har lite sjuka hundar här, men det är ingen fara egentligen. Chubby har lite bihåleinflammation och få penicillin.

När älskling kommer hem så ska vi nog ta och fundera på om inte han ska åka hem med mina kräk och så ssover jag här i helgen så vi får lite lugn och ro. Men när vi vart ute i skogen kanske det ordnar upp sig igen, när de fått göra av med lite överskottsnergi.
Men nu ska jag ta hand om dessa små monster så de kanske kan varva ner lite och lägga sig.

Kommentarer
Postat av: Terese & Bond

Hej vännen! Nu har även jag hittat hit! :) Mysigt med en blogg som uppdateras flitigt!.. annat är det med min, jag är verkligen urusel på detta bloggande... Säg till när du har tid med lite besök! KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback