Julbak och mer besök

Idag har jag bakat hela långa dagen, bakat och städat. Sedan insåg jag att jag inte kan göra bullar och knäck utan jäst och vispgrädde så jag och hundarna tog en promenad till Statoil. Där inhandlade jag jäst, vispgrädde och två snusdosor och sedan gick vi hem och fortsatte julbaket.....och ja, jag menar VI. Mina hundar är de mest matlagningsintresserade hundar som finns. De kan allt vid det här laget!

Idag har jag alltså bakat:
Chokladdoppade dadlar fyllda med mandelmassa, mandelspån och nutella-kräm.
Dumlekakor med Noblesse på.
Choklad-cookies (misslyckade tyvärr)

Ulla och Åke (Jonas moster och karl) Var på en snabbvisit ikväll och kikade på vårt hus och mitt i allt kom också Torgny och Anette (Jonas kusin och tjej) förbi. Jättekul att de kommer och tittar på vårt lilla hus som jag är så stolt över. Längtar snart ihjäl mig till helgen när Karrå, Pelle och Kamilla kommer. Nu är det bara Pappa som saknas, han har ju inte vart hit än....ska  nog ta och jaga honom lite så han masar sig hit.

Imorron ska jag baka:
Pepparkakor med Alma
Saffransbullar
Knäck
Negerbollar
Musliebars

Och jag hoppas verkligen att jag tar mig i kragen och gör detta. Imorron ska jag även köra upp för dialysbilen vid tio (håll tummarna) och sedan klockan tolv ska jag hämta Alma på dagis. Tror att det kommer bli en bra dag imorron, trots tunga besked ikväll!

puss och kram cyckelram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback