Slöardag och slöa studenter!

Idag har jag och Jonas varit med hundarna ute i Skärpe och jag iaf har bara tagit det lugnt. Jonas och Fredrik har kämpat på med min Volvo. Den kommer att bli så himla fin när de blir klara!! Då ska den säljas och sedan är väl planen att köpa en bättre bil som vi kan ha till långkörningarna så det blir nog en diesel.

Gjorde min sista dag på Dialysen igår, fredagen den 13, men det gick bra iaf. På torsdagen var jag på den avdelning som jag kommer arbeta på resten av sommaren och jag var som en urvriden disktrasa när jag kom hem. På den avdelningen arbetar ett, överlag, toppenbra gäng men nu är det ju sommar och en massa som har semester. Med andra ord en hel massa vikarier....och det ju, som min erfarenhet säger mig, lite si och så vad det är för människor.
I våras var det ju en hel hop med sjuksköterskepraktikenter på hela sjukhuset och det var verkligen varierande kvallité på dessa. De flesta var JÄTTEDUKTIGA och kommer att klara sitt tilltänkta yrke gallant. Men eftersom de var så många så fanns det ju även rötägg! Tyvärr så blir resultatet av en praktik inte så sällan ett sommarvikariat så jag slapp inte dessa mindre begåvade människor.
Jag känner ju bara, efter att ha sett alla varianter, hur mycket jag har gratis när jag ska till att läsa vidare. Inte minst patientkontakten som i mina ögon är VÄLDIGT viktig. Men tydligen är det inget som man lägger så stor vikt vid på högskolan. Det är ju tragiskt vilken moral och etik vissa har. Nej, man kan inte säga VAD SOM HELST till patienterna. Har man inte gått en kurs i patient kontakt får man använda sig av det sunda förnuft men förhoppningsvis har med sig sedan barnsben........under all kritik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback