ÄNTLIGEN!

Idag har jag jobbat kväll och innan jag drog mig iväg så gick jag och Jonas en LÅÅÅÅÅNG promp med hundarna och kikade lite på vårt hus. De höll som bästa på att putsa fönster så det kändes rinktigt bra. För det betyder ju att det är så gott som klart.
När jag kom hem efter ett hundpass så berättade Jonas att de ringt och det är helt klart nu och såtr bara och väntar på oss. Helt underbart! Så nu har vi bestämt att nästa helg är den stora helgen. På lördagen går flytten och då ska vi äntligen få vårt eget igen. Jag är så less på att bo här! Missförstå mig inte, jag är EVIGT TACKSAM att det gick att lösa såhär och kommer alltid stå i skuld till mina svärföräldrar och min svåger för att de lät oss mellanlanda här, men det är tärande!

Jag har föresten hittat en superpingla hos en kennel i Märsta, hon en en jättesnygg gul tik som jag verkligen inte skulle ha ngt emot att få en valp efter. Så jag skickade ett litet mail till
kenneln och väntar som på nålar på svar. Hon ska ju inte ha någon kull just nu vad jag kan förstå, men så snart det blir så.....någon gång kanske. Måste väl kolla om det är för mig och sedan antar jag att det ska stötas och blötas hos mamma. Jag vet inte ens om det blir en labbe nästa gång. Får väl se. Jag och Jonas hade tänkt vänta minst ett år innan vi tar någon ny valp. Men jag tycker att det skulle vara så kul att börja träna jakt, och det är mest för den saken. I övrigt har vi det så bra med våra fina pojkar. Alla tre: Calle, Dexter och Elvis. Hade nog inte kunnat få bättre killar!
Nej nu ska endumen gå och borsta tänderna och sussa lite. Ännu en kväll imorron!

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback