hiskeligt mkt vuxenpoäng

Just i denna dag känner jag mig så himla vuxen. Jag har precis betalat mina räkningar. Betalat in en avsevärd summa på huskontot och känner mig tokvuxen. Jag diggar fenomenet "vuxenpoäng", jag och Jonas har kommit på att vi nog tjänat in en handfull bara på att köpa hus. Jag tror att det var det som behövdes. Nog för att det känns lite för spännande en del dagar men i det stora hela så tänker man på ett annat sätt.
Jag ska avslöja en sak för er alla; Jag har ett ekonomiskt sinne som står på NOLL i vuxenpoäng. Jag har ingen framförhållning och skulle mycket hellre spendera mina pengar på det JAG tycker är kul än på det jag SKA betala. Men nu helt plötsligt så blir det så mycket viktigare att sköta sin ekonomi.....kanske jag har lite vett där längst inne iaf.

Igår blev min lilla Dexter nybadad, mot sin vilja dock, men han luktar så gott nu. Innan så höll man nästan andan när han satt i knäet, men nu kan man inte låta bli att snusa på han. Och jag tror att han hade tyckt att det var värt förnedringen att stå i badkaret om han insett att vi gosade på han så mkt mer.
Vet inte varför, men jag tycker att han böjar lukta efter ett tag. Tidigare skyllde vi på Calle, att det var han som kissade på honom, men det är ju som inte kiss han luktar heller.

I söndags var vi upp till Umeå på säsongens sista utställning och jag känner mig riktigt nedslagen eftersom Calle fick sin andra släta etta på så kort tid och med kritiken:

" Typiskt maskulint huvud. Bra uttryck. Bra tänder och bett. Utmärkt hals och rygglinje. Bra bröstkorg. Bra vinklar. Rör sig mycket bra. Bra pälskvalitet men ganska urfälld."

Och nu sitter du säkert där och tänker: "Men herregud kvinna, sluta klaga. Det var ju jättebra!" Och jaja, visst låter det bra men han föll på sin päls som domaren påstår var urfälld....men det är den inte. Han har sån päls jämt!!!!
Jaja, vi ska ta nya tag nästa år!

Jag har fått svar från Rossmix kennel iaf. Och de skulle göra en "mycket intressant" kombination med sin Zentao Ripassa men de ville inte säga mer om det. Spännande ska det bli iaf!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kommer man att få se några bilder på villan din,tro??

2007-11-28 @ 21:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback