Home at last!

Ja nu är vi på hemmaplan igen och tar itu med vardagen igen. Först ska jag berätta hur kritiken löd på vår andra dag på Wången. Då fick han en slät etta och blev placerad 2:a av tre hanar i öppenklass.

"Maskulint huvud, vacker hals. Stel, kort överarm. Bra ben och tassar. Tillräckliga vinklar bak. Utmärkt päls"

Jag fattar ingenting....så dåligt har det aldrig varit för att inte tala om sparsmakat. Jaja, domaren var iaf en dansk som hette Sörensen och han tyckte tydligen bara om Tjotte´s hundar. Men inte hade jag trott att det skulle vara så illa, och aldrig har han fått kritik på "stel, kort överarm" vad jag kan minnas.
Nu tar vi sikte på helgens resa till Umeå och hoppas på det bästa där. Nog ska vi fira flytten till huset med familjens första championat tycker jag.

På tal om huset så körde jag förbi nu innan jag åkte hem....alltså för en halvtimma sedan kanske och de håller på att flytta ut för fullt. "Kjelles allservice" bil stod utanför huset och det såg ut att vara full aktivitet där. KANSKE håller de på att städa *håller tummarna* Men i "värsta" fall håller de bara på att flytta.
Jag håller på att längta ihjäl mig nu efter att få flytta in. Det skulle ha varit denna veckan eftersom jag inte har något jobb nu. Det skulle passa perfekt för min del.

Idag har jag varit och hälsat på Linda och lilla Ebba, vi och hundarna tog en lite längre promenad runt i Hörnett och det var jätteskönt. Hundarna tyckte att det var hur spännande som helst och nu ligger de däckade, det blir ju inte så mkt promenader i tätbebyggd område nu för tiden eftersom vi bor i buschen. Men snart så ska de få vänja sig med det också. Ska bli så skönt att bo på en plats där det faktiskt är upplyst på kvällarna!

Men nu ska jag surfa vidare och vill påminna alla som vill komma i kontakt med mig (Nog för att det kanske inte är så många som läser min blogg) min nya mailadress som inom kort kommer vara den enda:
[email protected]

Sedan ska jag tipsa om syrrans lilla "buissness" på
www.mittens.se nu i juletider. Hon stickar superfina julklappar.....mest vantar!

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback