Härligt ledig dag.

Idag är en sån dag när jag är ledig men jag hade lika gärna kunnat jobba. Vädret är väl sisådär, jag har inget speciellt för mig. Men skönt är det i vilket fall som helst.
Jag vaknade ganska tidigt i morse och skjutsade Jonas till plan, sen satt jag mig med utställningen en timme eller så. Efter ett tag insåg jag att klockan rasade iväg och bestämde mig för att komma ut lite. Jag, Calle och Dexter gick ner på åkern för en skön promenad. Och visst var det underbart, efter halva vägen insåg jag att lite mer kläder hade varit på sin plats, men i övrigt var det skönt. Calle har stenkoll på att man INTE äter kobajs, trots den "underbara" lukten. Men Dexter däremot ser inget fel i att ta sig en tugga i förbifarten, lilla monstret!
Hundarna sprang som galningar, och jag lullade mest på för mig själv. Det blev bara en halvtimma eftersom bristen på kläder gjorde sig påmind och vi gick in.
Jag satte mig här en stund till och dolade lite på pappersgörat kring vår stora show. Sedan pratade jag med Jossan och satte mig i bilen för att fara till henne. Jonas ringde och vi for och käkade lite lunch.
Idag ska jag och älskling på baknen för att diskutera räntor, botten- och topplån och så att jag får en chans att reda ut allt jag undrar över.
Nu ska jag gå och kolla om lilla missebatten (Elvis) vill gå ut en stund kanske!

Over and out

Dagens kloka ord:

Världens mest
kärleksfulla varelse
är en våt hund.

- Ambrose Bierce -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback