Vid himlens grind

Vid himlens grind
där blåser en vind
från närmaste stjärna
så sval mot din kind.

Vid himlens port
står tofflor på rad
när barfota änglar
går molnpromenad.

I himlens sal
är väggarna blå
där leker vår Herre
tittut med de små.
                  
- Britt G Hallqvist
image93
Visst var den fin?! Jag hittade den när jag var ute och letade dikter till ett kort, och den här tilltalade mig eftersom att det är precis såhär jag hoppas det är i livet efter detta. Och självklart hoppas jag att Piga, Falcon och alla andra älskade, saknade hundar får ta del av dessa ulliga tofflor. ;D



Ikväll har vi varit och firat världens bästa Linda på hennes fördelsedag, det var mycket folk där och Ebba hade hållit igång hela dagen. När väl allt folk började fara så blev hon jättetrött, men sen kom vi ju dit så sent istället.
Hoppas Linda hade en bra födelsedag, ska väl kanske dit imorron och kolla läget. OM jag får någon tid över.
Men nu ska jag hoppa mig i säng så jag orkar upp imorgon. KLOCKAN 5!!!!
Ja men HALLÅ, ni kan väl tycka LIIIIIIIITE synd om mig iaf..........eller ja, jag får ju betalt därefter också! :P Så det kanske inte är så synd om mig ändå. Jaja, glöm det jag sa.
Sedan vill jag skänka lite tankar och tröst till gull-Helena.....du kommer finna rätt här i livet snart, men sluta kämpa så hårt. Det blir så jobbiga motgångar då!

Puss till alla mina älskade vänner!
Godnatt!!

Kommentarer
Postat av: Linda

jepp min födelsedag blev super .. alla mina närmaste va ju där så kunde ju inte bli annat än bra =) men jag tror vi måste sätta in din gubbe i hårdträning he he såg ju ut som att ebba va gjord av glas ju *flinar*

2008-02-05 @ 10:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback