Sann lycka och varma känslor.

På min lista över saker som representerar sann lycka och varm känsla i hjärtat så finns det en sak som kommer upp ganska på en gång. Rätta mig om jag har fel men är det inte så att det finns få saker i denna värld som gör så gott som att efter en lång dag, jobbig tid eller tuff situation komma hem och mötas av en hund som är lycklig?
Han är bara lycklig att du kommer hem och för att han mår bra. Den känslan jag får i hjärtat då går inte att beskriva, men jag skulle inte vilja vara utan den för allt i världen.
Calle är den hund som verkligen kan visa med hela sitt väsen att han älskar sin matte, Saffran lever för beröring och skulle kunna sitta i timmar bara man har en hand på henne, Dexters favoritsyssla är att krypa nära, nära inpå och bara vara. Det är mina hjärtegryns sätt att visa att det älskar mig, mår bra och trivs med det liv jag har att erbjuda.
Det finns människor som påstår: "Hundar kan inte känna kärlek, de visar sig bara undergivna!" Det är inget jag köper och om så skulle vara fallet måste jag nog få tro att det är kärlek, jag kan inte tolka det på annat sätt.
I övrigt på denna lista finns inte så mycket som ger sann lycka men gemenskap med min underbara familj, mina äkta vänner, att lyckas med något man företar sig och givetvis, årstiden till ära, en vacker sommarkväll utan måsten.
Och helt plötsligt kom jag på en hel massa saker som faktiskt ger sann lycka, men jag skulle kunna hålla på hela dagen om börjar så det får räcka så!
Är han inte sann kärlek så säg! 
Den här killen älskar sin matte mer än livet självt!


Saffran a.k.a Miss MP (=Mys Prupp)

None
Min ståtliga kille, som i själva verket är en riktig morsgris!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback