Inte vara sämre!

Ja, inte ska jag vara sämre än alla andra heller! Jag tittade också på TV3:s Insider i veckan när det handlade om sadisterna som skadar hästar och tanten med taxen. För det fösta så har jag skrivit på ÄNNU en lista mot tidelag: http://www.namninsamling.com/site/get.asp?stoppa_djursexet
och eftersom det varken är det första eller sista så börjar jag fundera på om det verkligen har någon större effekt eller om det bara försvinner ut i cyberspace.....
Ang. det som visades på TV, som jag tittade på med ett halvt öga eftersom jag försöker hålla mig borta från elände.....det är en annan historia...... så var det enda som riktigt chockade mig var MESEN de satt dit från jordbruksverket, dom hade ju hellre kunnat välja någon annan av mupparna (barnprogrammet) att representera staten. Han svarade inte på något, har tog knappt avstånd till tidelag och ännu mindre tog han parti för en ny lag. Det är ju helt sjukt att Sverige HADE en lag mot tidelag men den PLOCKADES BORT i och med någon reform och det var 1944, och vi tyckte de var ociviliserade då. Jaja, inte så konstigt att det rök i bara farten, men varför har den inte återupptagits och formats om?
Ja, personer som gjort sig skyldiga till tidelag kan bara dömas OM man kan påvisa att djuret lidit.....men vem bedömer det? Är det bara om djuret har synliga skador? Det psykiska lidandet då? Går det att bedöma? Vad vet vi egentligen om hundar/djurs känslor? Kan vi vara 100 på att de inte har känslor utan bara är varelser som lever på betingelser och drifter? Det anser ju behavioristerna att vi människor är också!! Har de kanske rätt? Ja, när man tittar på de som utför tidelag och sadisterna så kan man ju nästa tro det. Det är nästan så man skäms att vara människa, det finns inget annat DJUR som gör så mot en annan art. HEMSKT!!!!
Sedan den lilla damen med taxen: det var ju fruktansvärt att hon blev fråntagen hundarna. Men varför hade den äldre hunden bajsat på golvet skulle ju jag vilja veta!?! Och sedan är det väl inte så konstigt att de nya ägarna till den yngre taxen inte ville träffa henne, om man tittade på hur kvinnan på djurpensionatet reagerade så hade de ju en ganska vinklad bild av damen.....jaja, en tragisk historia men lite överdramatiserad kan jag tycka. Vet inte vad jag ska tro!

Idag åker jag, mamma, Lena och Erik till Östersund och utställningen på Wången! Ska bli kul, ser fram emot den här helgen, men det kommer att bli tomt utan min älskling! Jag har bara med mig Calle och det ska bli mysigt att få rå om honom lite bara han. Nu förstår jag hur flerbarnsföräldrar känner sig! Hundarna blir bara en flock, inte dem emot, men det känns som att de inte blir individer på riktigt!
Nu ska jag packa in mig och hundarna i bilen och sedan bär det av mot Domsjö!
Puss å kram
Ha en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback