Sagoväv och drömtyg väver man om natten

Jag har hittat en bok som jag köpte för en tid sedan man inte kikat i och insåg att det var en hemskt bra köp. "Krummelurpiller - Astrid Lindgrens bästa citat för stora och små."

"Egentligen skulle det kanske inte vara omöjligt att uppfinna någon sorts
finare lärdomsapparat, som var fullflätad med allt det där joxet lärarna
ville att man skulle veta, ett slags pump som pumpade in en lagom
dos lärdom i skallen på en varje morgon, sedan skulle man vara ledig
resten av dan och kunna ha lite kul."

Rasmus, Pontus och Toker


"Livet är en sak som man måste vara rädd om, förstår du inte det?"
Ronja Röverdotter

"Ja, tiden går och man börjar bli gammal", sa Pippi.
"Fram på höstkanten fyller jag tio år, och då har man väl sett sina bästa dar."
Pippi Långstrump går ombord

Jag kan verkligen rekommendera den här boken, finns mycket klurigheter som man kan behöva!
Jag ser också fram emot att få gå på museet och titta på utställningen som hålls i Astrid Lindgrens minne!
Nu ska jag och min älskling gå ut och gå, men innan dess ska jag tipsa om TVÅ sidor på internet:
www.designbyjo.se och kika då främst på väggord!
www.eniro.se och deras nya sökfunktion där man kan mäta en sträcka....hur bra som helst!
puss å gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback