Vilken helg!!

Ja, inte i så mycket en positiv mening.
Man kan väl säga att helgen började redan på fredagmorgon. Eftersom att Saffran käkar sopor och allt annat hon kommer över, så får hon sova i buren. På fredagmorgon när jag öppnade buren trodde jag att svimningdöden var nära, hon såg för gräslig ut:
Saffran har fått en allergi reaktion av något slag.Kanske svårt att se men hon ser ut som en fotboll i ansiktet. Jättesvullen!!
Men jag konsulterade mammsen och vi kom fram till en behandling med kortison, fem tabletter.
Avvakta.
Anna kom hem till mig och vi satt här och läste, under tiden hade svullnaden lagt sig och vi åkte iväg till HLR-utbildningen på eftermiddagen.
Lördag morgon var allt lugnt, kanske man kunde skönja en liten svullnad över ena ögat, men det såg helt OK ut. En underhållsdos med kortison, en halv tablett om dagen.
Lördag kväll upptäckte Jonas en liten bula på nosryggen och det påminde lite om flera myggbett på samma ställe. Tänkte att det nog var lite svullnad som inte lagt sig.
Imorse, söndag......ojojoj,
Saffran har kliat upp ett stort sår på nosen.Nu är det smörjt med aloe-vera-gel och Saffran har tassarna lindade så aatt hon inte kan klia sig. Imorgon kommer mamma med en tratt som hon ska ha på sig när vi lämnar henne.

I övrigt i helgen så har Dexter blivit märkt så ingen ska glömma vad han heter:

 och sedan har vi slappat

vissa mer än andra!!
Och så var minsta lillasyster här och vi bakade lite!!


Allt som allt en bra helg för alla utom Saffran!!
Puss och hej

Ja just,
DAGENS LÅT
http://www.youtube.com/watch?v=MAcmSMMgxGM
Helt klart att lyssna på!

ps. jag skulle inte gråta om jag fick en skiva med rehab i julklapp!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback