En helvetisk dag.

Usch vilken jävla skitdag jag haft!
Upp ur den varma, underbara säng som också är min klockan 05.30 sätter mig på bussen mot Sollefteå 06.50
Kommer till Sollefteå vid 8.10 och har då fortfarande inte fått någon kontakt med någon av mina rumskompisar som har den enda nyckel som finns till lägenheten.
Tar stadsbussen till lägenheten för att kolla om Erina är där......nej det är hon inte
Åker vidare till sjukhuset och åker upp till avd 17, fortfarande ingen Erina. Till rehab där jag hittar Sara som faktiskt hade nyckeln till lägenheten. 1-0 till mig! Får veta att Erina åkt till Övik.
Inser när jag kommer ut, att någon buss åt motsatt håll....alltså tillbaka till lägenheten, går det inte förrän timmen efter så det är bara att ta sin packning och promenera. Det är väl kanske inte så långt men jag hade ganska mycket packning. Vid det här laget spelade det mindre roll, jag hade ju nyckeln!
Inne i lägenheten åt jag lunch, degade lite och sedan trampade jag iväg mot sjukhuset och kvällspasset som väntade.
Skitpass vart det också!!
När jag kom till lägenheten igen så var porten låst.....jaha, någon kod hade jag ju inte. Ringde i vild förtvivlan till Erina och Sara men ingen hade en kod. Efter många långa samtal så fick jag till att en kvinna som är lokalvårdare kom och släppte in mig! Det efter att jag väntat en timme utanför! Och då var jag gråtfärdig!
Nån som vill byta liv med mig?
Jag ska nu krypa ner under täcket, lägga denna dag till handlingarna och be en stilla bön att jag inte försover mig imorgonbitti! Då är det nog bara att skjutsa mig till psykakuten!

over and out

Kommentarer
Postat av: Anna & Sigge

Typisk att allting ska hända samtidigt :) Lätt att kunna skratta åt sådana händelser i efterhand men man känner sig rätt hjälplös just i stunden. Tur för dig så kan det ju bara bli bättre och fint väder har vi att vänta framöver också :) Många kramar till dig vännen.

2009-04-28 @ 10:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback