Ny vecka, nya bekymmer....och påsklov!

Måndag.....IGEN! Helgerna går så fort och jag tycker inte man hinner med något av det man tänkt. Men i helgen har jag ju vart barnvakt iaf, det var ju mysigt. Det är Ebba-människovalp som vart här någon timme i lördagskväll.
Vi var ute på en långpromenad med hundarna och sedan var det mest bara mys i soffan.

På lördagkväll fick jag ett sms av mamma där det stod: "Kan ni ha Hero? Han är galen." jaa, vad säger man!? Så när Ebba hade åkt hem for vi till Domsjö och hämtade den galne dansken!


Det är så himla jobbigt när han precis kommit hit eftersom han flänger runt som en galning men jag vet att om jag härdar ut till dag 2 så är han lugn sedan. Och så är han VIDRIG på morgonen. Jag är, som känt, ingen morgonmänniska. Jag går helst runt och morrar i min egna lilla värld tills jag vaknat ordentligt......sånt tillåter inte Hero. Han hoppar, busar, tuggar, slickar, skäller på mig och tycker att jag ska rycka upp mig. INTE trevligt när man klivit upp strax efter fem en morgon för att skjutsa Jonas till jobbet.
Just nu, klockan 7.30, ligger han på mina fötter medan jag sitter vid datorn och är en liten ängel. Så som sagt: innan dag 2 och på morgonen. Sedan är det som om han aldrig bott någon annanstans!

Idag ska jag och Anna cykla på skolan och det verkar ju vara rätt OK väder ute faktiskt. Idag ska vi vara på KTC uppe på sjukhuset och lära oss att sätta nål + ge injektioner. Jag behöver inte hem till hundarna på lunch eftersom Hero ska upp till Umeå med mamma så kommer hon att rasta mina också när hon kommer hit. Snällt!

Nu ska jag gå en sista sväng med djuren och sedan hoppa upp på cykeln!

puss hej ses


Kommentarer
Postat av: jossan

han kanske vill bo hos er..

2009-04-11 @ 16:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback