Sommarstugedrömmar

När jag är hemma i Dorotea och solen kikar fram, man sitter och fikar ute med vänner så känns det verkligen som att en sommarstuga inte skulle sitta alldelens fel. Det skulle vara så himla skönt att kunna komma "hem" och verkligen ha någonstans att ta vägen, inte måsta inkvartera sig hos någon.
Jag har en framtidsdröm som har växt fram på senaste tiden, nu vet jag inte om det rent praktiskt är möjligt, om Jonas verkligen följer med och om jag törs ta steget!? Men jag tror på att det är bra att drömma ändå! Som följande:

När jag har läst klart alltså våren 2011 så jobbar jag hemma på sjukhuset på sommaren (eller om jag och Anna kommer oss iväg till Norge) sedan så fort vi ordnat med boende (sålt huset) och praktiska saker så flyttar jag och Jonas till Uppsala där jag jobbar på Akademiska sjukhuset och Jonas får något jobb han trivs med.
Vi bor där och jobbar kanske 1-2 år och sedan söker jag till barnmorskeprogrammet på Uppsala Universitet. Läser 1,5 år och sedan kanske jobbar på Akademiska i 1-2 år till och kanske 2016 kommer vi hem till Övik igen och köper en gård.

Som tidigare nämnt så är det en dröm och jag kan ju inte annat än jobba mot den. Men eftersom jag är lycklig redan så tror jag inte att det kan bli bättre, men kanske att det kan bli lite spännande. ;)

Idag har jag varit ute i Lavsjön hos Veronica och hälsat på, alltid kul att träffa vänner! Igår var jag och Karin på hotellet och kikade. Jag känner mig som en torrboll när jag är hemma, men det passar mig ganska bra! : D
Nu ska jag och Farmor äta steken som hon gjort!

Puss

Kommentarer
Postat av: Anna Banana

Såklart vi kommer till Oslo, och drömmar måste man ha min vän :) Puss!

2009-07-13 @ 21:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback