Staketbygge del 1

Ja, del ett på alla sådana här projekt måste ju vara planering. Efter mycket mätande, svärande (jag har brännässlor på gården) och huvud-kliande så kom jag fram till detta:

Den sträcka jag ska inhängna är 74 m och jag ska ha stolpar med ungefär 2 m mellanrum = ca 40 stolpar.
(jag vet att ni som är kunniga i matematikens ädla konst lite fort räknar ut att det INTE stämmer.....man man måste ha mån att misslyckas på! )
På dessa stolpar ska det spikas trallvirke och eftersom att tvärliggarna ska vara 3 till antalet så blir det 222 m trallvirke som behövs.
I hörnen ska det stagas upp lite så det blir grövre stolpar där som ska ha stolpskor och det blir 5 st sådana kombinationer.
Allt detta ska målas rött....utom hörnstolparna som jag tror blir olivgröna så TYCK TILL om det!! Jag tror det blir fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback