Ledsen/besviken/arg

Ja, allt detta kände jag igår när jag och Erika hade träning på bilprovningen. Det har ju gått lite rykten om att en speciell grupp människor med en specifik ras har uttalat sig negativt i diverse bloggar och gästböcker om vår måndagsträning. Jag har tagit det med en nypa salt och bara förfasat mig över hur taskigt det är. Nu har även jag läst detta och det känns inte OK!
Vi ställer upp (och med "vi" är det en relativt lite grupp av personer) helt gratis tar från vår lediga tid och den tid som vi annars skulle ha lagt på våra hundar för att hjälpa hundägare som inte betalar ett öre för att få komma och vara med. Då tycker jag att man ska tacka och ta emot det som bjuds, inte kritisera de som ställer upp.
När jag blev aktiv i SSRK hade vi inga instruktörer på måndagarna och då var det inte heller, vad jag vet, någon som klagade. Så vi kanske ska gå tillbaka till det och så får alla göra sitt bästa?!
Den egentliga lösningen på problemet är väl att de som har negativ kritik att komma med tar och ställer upp själva så får de ju träningen precis som de vill ha den!
Sedan är det ju så att om man, på träningen, lämnar "ordet fritt" och vill att deltagarna ska komma med förslag så är det ingen som säger något. Sedan tror jag inte att inkorgen svämmar över med erbjudande om att hjälpa till heller.
Jag känner bara "USCH", jag vill då inte hjälpa till mer om man ska måste ta emot skit för det man gör. Och jag tycker inte heller att någon annan ska måste utstättas för det.
När jag åker och ska hålla i en sådan här måndagsträning så gör jag det för att kanske kunna dela med mig av mitt sätt att se på det hela och styra upp tillställningen lite, jag åker inte för att "hålla kurs" eller för att servera en träningsplan till dessa människor. Jag erbjuder gruppträning som då ska vara anpassad till valpen på 6 mån och den gamla hunden på 10 år. Jag kan inte anpassa träningen till de som har klarat LP1 eller är lydnadschampions och jag tycker att de som har duktiga hundar kan ju hålla träningen själv!
Med detta inlägg så hoppas jag, för det första, att någon läser det som berörs och för det andra att denna någon tänker sig för nästa gång!

Tack för mig

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har så rätt Kattis! Vi ses nästa fredag om inte förr/ Maria



2009-03-24 @ 20:57:32
Postat av: Anna & Sigge

Alltid trist när man är snäll och ställer upp gratis med sin tid och sitt engagemang och sedan visar de sig att det finns vissa människor som måste komma med åsikter i sina bloggar istället för att ta upp dessa under träningen. Jag håller med dig, om de är såduktiga så kan de väl också ställa upp och hålla i träningar. Alltid kan man lära sig nåt nytt från olika hundmänniskor. Tanken är ju att vi ska hjälpas åt att bli bättre, inte trycka ner varann. Kämpa på Kattis! //Anna

2009-03-25 @ 08:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback