Paniken sprider sig....

Varje gång vi startar en ny kurs på skolan så känner jag en liten pirrande känsla i magen av spänning. Ska bli kul att sätta tänderna i något nytt samtidigt som jag hört en massa om varje ämne. Men efter ett tag, oftast ett par dagar, så byts spänningen ut mot ren och skär panik.
Än har jag inte riktigt haft någon känsla av "tenta-ångest" sådär, visst har jag varit nervös och orolig men inte riktig ångest. Jag har ju haft på känn om jag läst tillräckligt! Men den här paniken i början av kursen, lite prestationsångest kanske det är, när man inte vet vad som förväntas av en och vad man ska läsa.
Just nu är jag mitt i denna panik när det gäller Klinisk Kemi, jag fattar inte hur det är tänkt att jag ska få in allt det vi verkar ska kunna tills näst-nästa vecka SAMTIDIGT som jag ska läsa in Farmakologi och Läkemedelsberäkning.
Men det brukar ju lösa sig! Anna J fortsätter att påminna mig, som den ängel hon är, att det faktiskt varit så här i de flesta kurser och att det gått bra hittills!

På fredag ska jag ta en paus från studiernas värld och fokusera på mina bästa vänner, hundarna! Då ska jag upp till Leding och Anna N för att träna hund. Främst kanske Dexter med sin/min nyvunna lydnad!
På tal om den så går jag bara och väntar på att det ska slå tillbaka på mig! Men varje gång jag knäpper lös kopplet på honom och det går bra, växer mitt förtroende för honom. Känns som om jag fått en helt ny hund! Underbart!

Men nu ska jag sätta mig och lösa lite läkemedelstal!
puss


Kommentarer
Postat av: Anna Joald

Det är du som är en ängel :) Utan dig hade jag aldrig klarat detta!

2009-03-10 @ 11:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback