TENTA, klicker och treårsjubileum

Jaha, om några minuter ska jag göra min första hemtenta! Jag får ha alla böcker med mig, allt är lugnt till synes.....men varför är jag så jäkla nervös då?
Men jag tror jag lagt upp ett bra system! ;) Vi ser väl! Jag återkommer snart!

Japp, klarade det på första försöket! G vart det!

Ikväll ska jag och Jonas fira att vi stått ut med varandra i tre år, låter ju så lite när man säger det men det känns som om det aldrig vart på något annat sätt! :D Helt klart på ett positivt vis! ;)

Jag har nu, genom Anna, fått upp ögonen för ett av guds underverk, enligt mig och när det handlar om hundträning. Lite bakgrund:

Dexter och jag har kämpat sedan han flyttade hit, fem mån gammal, med inkallning. Eller egentligen inte inkallningen heller, mer intresset av mig och bristen på detsamma.
 Han har ibland, helst i Skärpe, fått för sig att han springer åt motsatt håll från mig och sedan håller han mig på 30 meters avstånd hela tiden. Ibland har jag varit så arg så jag nästan
satt mig ner och gråtit av frustration. Och har jag fått tag i honom har det inte alla gånger vart kul att heta Dexter....

Nu har jag börjat med klickerträning, och det är FANTASTISKT,  för en stund sedan var vi på en "kiss-sväng" och han var lös större delen av promenaden! Han var uppmärksam, villig att vara till lags och nära mig! Helt underbart!
Nu är det bara upp till bevis imorgon när vi ska ta hela cirkusen till Skärpe!
Wish us luck!


Ha en bra helg!
Kram

Kommentarer
Postat av: Viktigt strunt

Lycka till med tentaskrivandet!

Postat av: Anna Joald

Men vad bra med Dexter :) Det skulle jag vilja se ;) Vi hörs senare min vän. Och by the way, vi är bäst nmär det gäller tentor ;) Puss!

2009-03-07 @ 11:56:28
Postat av: Anna & Sigge

Ser ju nu att du klarade tentan. Ett JÄTTEgrattis från oss. Jag blir så glad att träningen funkar med Dexter, nu längtar vi tills ni kommer upp så vi får träna tillsammans :) Ha de toppen.



//Anna

2009-03-07 @ 13:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback