Två tentor på samma dag

Idag har det varit tentor tills man storknat....eller ja, två stycken iaf. Som Anna sa på väg in i morse så var det svårt att få in eftersom det skiljer sig så vitt i ämnena, Farmakologi och Klinisk Kemi. Ska jag vara ärlig, och det ska man väl, så kändes det otroligt bra mot för den förväntan jag hade. Så det är bara att hålla tummarna!
Imorgon börjar den nya kursen: "Vård vid specifika sjukdomstillstånd del 1" och det enda jag fasar över där är summan som böckerna kommer att gå på! Uschaligen!!! över 2000:- om jag måste köpa alla de som jag inte har.
Jag har, från mammas förråd, några liknande och äldre bäcker och har jag tur klarar jag mig med dem. Känns sjukt att man, som "fattig student", ska punga ut med över 2000:- på EN omgång böcker. Jag har väl tur som har Jonas och det kan lösa sig iaf, men de som bor i en lägenhet själv och dessutom planerar att INTE åka på skörbjugg.....jag förstår inte!

När tentorna var klara idag så for jag och Anna hem till henne, hämtade Ebba-hunden. Sedan hem till mig och hämtade Calle och Dexter. Skärpe nästa!
Vi tog en tur på den underbara åkern där Togge/Fredrik har kört upp en otroligt fast och fint skoterspår. Hundarna sprang som tok och busade, Ebba var galet lycklig att få träffa pojkarna och de hade så kul! Jag och Anna gick mest bara och njöt av solen och friheten! När vi kom upp från åkern bjöd svärmor på våfflor för "det är ju faktiskt våffeldagen". Tommy och Jack var också där så det var fullt hus med hundar!
Sedan skjutsade jag hem Anna och Ebba.

När jag kom hem och tittade mig runt så fick jag nästan en chock.....jag har nog inte tagit i en dammtrasa på hela två veckor och hundarna börjar tycka att vinterpälsen är varm att ha på!
Så jag satte entusiastiskt igång att skura och skrubba! Skönt att få städa ut lite skit.
Precis när jag var klar så kom Linda och Ebba-människovalp förbi, och de stannade här ända tills efter middagen. Jag bjöd på korvstroganoff och potatis!

Ebba och Calle delade på vårdnaden om benet! Det är så kul att se hur försiktig Calle är med henne!

Imorgon är det som sagt nya tag som gäller så nu ska jag rasta jyckarna, hoppa i duschen och sedan krypa ner i sängen men mitt hjärtas prins! <3

puss o kram

Lite mer kort!

Tre kort tagna av Jonas när han försöker komma på hur vår nya kamera fungerar!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hello Stumpan!

Haha jaa igår var jag riktigt student. Det var mycket trevligt faktiskt. Jag kan tänka mig att gå fler ggr på epp. :) hihi



Vad roligt att du också var intresserad av att jag fota. :D superkul! Vi får väl planera in något i framtiden. :D

Kramaar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback